فرار تبلیغاتی!!!| مدیر.بیز

در دنیای امروز ما مزاحمت ها شکل جدیدی یافته و هم کمبودها به شدت مشهود است؛ اما ظاهرا تا کار به مانند مزاحمت های تلفنی بیخ پیدا نکرده و مشکلات به معضلات تبدیل نشوند، قرار نیست مسئولان به خود تکانی دهند، وگرنه کیست که از دریافت پیامک های تبلیغاتی عاجز نشده یا اعصابش در معرض بازاریاب های تلفنی قرار نگرفته باشد و در واکنش به این مزاحمت ها، احساس بی پناهی نکرده باشد؟ مزاحمت های نوین آنقدر اوج گرفته که حتی مخل کار نهادهایی چون اورژانس، پلیس، آتش نشانی و البته خطرآفرین برای عموم جامعه هم شده است، ولی هیچ اقدام موثری برای رفعشان صورت نگرفته و نمی‌گیرد. انگار نه انگار که کمترین اثر این مزاحمت ها، برهم زدن آرامش افراد جامعه است و همین تنش های وارده ممکن است منجر به برخی ناهنجاری ها و شکل گیری برخی اتفاقات ناخوشایند در جامعه شود. به عنوان مثال، زمانی که تلفن همراهتان زنگ می‌خورد و متوجه می‌شوید که در آن سوی خط یک بازاریاب تلفنی متنی از پیش آماده شده را برایتان می‌خواند که به خرید محصول یا خدمتی ترغیب شوید، چه احساسی پیدا می‌کنید؟ اگر برای جواب دادن به این تماس خودروتان را متوقف کرده یا از راه رفتن ایستاده یا جای خلوتی برای گفت‌وگو یافته باشید، چه؟ آیا غیر طبیعی است که از این اتفاق ناراحت شوید؟ در خصوص پیامک های مزاحمی که گاه و بیگاه از راه می‌رسند و آرامش افراد را با خود می‌برند، چه؟ آیا اوضاع فرق می‌کند؟ به راستی کدام قانون به مزاحمان اجازه می‌دهد آرامش ما و شما، ولو اندکی از آن را، بگیرند و در حریم تلفن و تلفن همراه شخصی ما، بازار کسب و کار دایر کنند؟ اصلا چرا مسئولان برای پاکسازی خطوط ارتباطی از دکان بازار عده ای سودجو کاری نمی‌کنند و سکوت کرده‌اند؟ کافی است به این سؤالات دقت کرده و سؤالات مشابه را در ذهنمان بالا و پایین کنیم تا نتیجه بگیریم، بر خلاف بعضی موضوعات در حوزه ارتباطات که ده ها متولی، کارشناس و مسئول دارند، این حوزه مورد توجه هیچ کسی نیست. این را می‌شود از اعتراضاتی فهمید که گوش فلک را هم پر کرده اما واکنش نگرفته‌اند. سال های سال است که مزاحمت های نوین با اعتراضات مکرر مردم، مطرح شده اما جز بهبودهای مقطعی و اقدامات کم اثر، اتفاقی رخ نداده تا موجبات بروز آفت جدیدی فراهم آورد؛ گستاخی برخی از مزاحمان تلفنی نوین که ریشه در عدم پیگیری مسئولان دارد. کار به جایی رسیده که گاه مطلع می‌شویم بازاریاب تلفنی بعد از آنکه مزاحم لقب گرفته، فحاشی کرده و تلفن را بر سر شنونده کوبیده است؛ یا پیامک ها به شکلی عجیبی در آمده اند و اخلاقیات در آنها به سخره گرفته شده و ... در چنین فضایی آیا عجیب است که بشنویم اپراتورها هم لحنشان با مشترکان گاه به شکل عجیبی زننده می‌شود و حتی رنگ و بوی تهدید می‌گیرد؟ وقتی می‌دانیم، همه دستمایه مردم برای شناسایی مزاحمانی مانند بازاریاب‌های تلفنی، یک شماره تلفن است که نه از طریق سامانه 118 و نه از هر طریق دیگری (غیر از پیمودن فرایند طولانی، هزینه بر و وقت گیر شکایت) به شناسایی مزاحم ختم نمی‌شود، آیا عجیب است که از شدت گرفتن مزاحمت ها و گاه بد دهنی و برخوردهای نامناسب این مزاحمان بشنویم؟ آیا مقابله با این آفت ها ممکن نیست یا عزمش وجود ندارد؟! شاید هم نیازمند تغییر فرهنگ بازارایابی است، گاهی فراموش می کنیم که فروش موفق همراه با حس خوب در مخاطبان ما صورت می گیرد، فراموش می کنیم که تماس تلفنی ما با اشخاص باید حال و هوای تازه ای به آنها بدهد و مشکلی را برای آنها از بین ببرد! این هارا فراموش می کنیم که هیچ! مشکل هم می شویم!!! پس در گام های مختلف باید بتوانیم به کمک STP بازار هدف و ارزشی که میخواهیم در آن بازار ایجاد نماییم را مشخص کنیم تا باعث آزار و اذیت هم وطنان خود نشویم! برای مثال بیمه ی بدنه ی ویژه خودرو های سواری بالای 500 میلیون تومان به درد راننده مسافرکش با حداکثر سرمایه 10 میلیون تومان نمی خورد و نه تنها مزاحمت محسوب می شود بلکه حس بدی را هم در افراد ایجاد می نماید! یا اینکه از Mass Marketing دست برداریم و کاری نکنیم که سامانه اس ام اس کلا به عنوان ابزاری بی کاربرد و آزاردهنده طلقی شود! و در نهایت امان از اس ام اس هایی که بعد از ارسال عدد یک به 8999 و حتی بلاک کردن دستی شماره تلفن باز هم می آیند و برای مخاطب هزینه بر هم هستند!!! چرا واقعا؟!!! بیاییم کمی آگاهانه تر تبلیغ کنیم تا در کنار هم حس بهتری داشته باشیم...

تگ: جستجوی فرار تبلیغاتی!!!| مدیر.بیز


جهت مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

فرار تبلیغاتی!!!| مدیر.بیز