مدیریت فروش| مدیر.بیز

سیستم‌های مدیریت فروش، سیستم‌های اطلاعاتی هستند. این سیستم‌ها در بازاریابی و مدیریت به کار می‌روند و برخی از عملکردهای مدیریت فروش و فروش را اتوماتیک می‌کنند. این سیستم‌ها با سیستم اطلاعاتی بازاریابی تلفیق می‌شوند و اغلب به آنها سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری اطلاق می‌شود.در این مقاله هدف کسب اطلاعاتی در مورد مدیریت فروش،مزایای آن برای کارمندان بخش فروش شرکت ها و نیز مدیران بخش فروش و بخش بازاریابی و در نهایت مزایا و معایب این سیستم ها برای شرکت ها می پردازیم.امید به آن است که مطالب این مقاله افق های جدیدی را در راستای بهبود وضعیت فروش کالا و یا خدمات به شما عرضه دارد. مزایای سیستم برای نیروی فروش سیستم‌های اتوماسیون نیروی فروش می‌توانند بهره وری نیروی فروش را بهبود بخشند. برای مثال: نیروی فروش به جای نوشتن گزارشات و فعالیت‌های فروش برروی برگه، می‌توانند از فرمهای الکترونیکی استفاده کنند. بدین ترتیب در زمان صرفه جویی می‌شود، نیروی فروش به جای ارائه گزارشات به صورت چاپی به مدیریت، می‌توانند با کمک اینترانت شرکت، اطلاعات را ارسال نمایند، اگر ابزارهای اضافی بتوانند میزان رکورد کمتری را نگهدارند، روحیه کارکنان بهبود می‌یابد، این سیستم‌ها می‌توانند به عنوان وسیله آموزشی اثربخش و کارآمد به کار روند. مزایای سیستم برای مدیرفروش   مدیرفروش به جای جمع آوری برگه‌های کاری از مسئولین فروش و جدول بندی نتایج، می‌تواند نتایج را به طور اتوماتیک در جداول، چارتها یا گراف‌های قابل فهم ارائه دهد. و بدین ترتیب در زمان صرفه جویی می‌شود.  گزارشات کاری، درخواست اطلاعات، سفارشات ثبت شده و سایر اطلاعات فروش سریع‌تر به مدیریت فروش ارسال می‌شوند و به وی امکان می‌دهند تا سریع‌تر پاسخ‌گو باشد. و بدین ترتیب مدیر فروش کنترل بهتری بر فرایند فروش خواهد داشت. مدیر فروش می‌تواند سیستم را به گونه‌ای پیکربندی کند تا اطلاعات با کمک تکنیک‌های آماری پیچیده به طورخودکار مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و نتایج را به گونه‌ای کاربر پسند ارائه دهد. این اطلاعات در موارد زیر کاربرد خواهند داشت: فراهم آوردن داده‌های تحقیقات بازار، جمعیت شناسی، رفتاری، پذیرش محصول، مشکلات محصول و تشخیص تمایلات مشتری، فراهم آوردن داده‌ها تحقیقات بازار در زمینه: پویایی صنعت، رقبای جدید، محصولات جدید رقبا، فعالیت‌های تبلیغاتی جدید رقبا، هماهنگی با سایر بخش‌های شرکت به ویژه بازاریابی، تولید و امور مالی، شناسایی مشتریان سودآور و مشکلات مشتریان و ردیابی بهره وری نیروی فروش مزایای سیستم برای مدیربازاریابی شناسایی ساختار اقتصادی صنعت، شناسایی بازارهدف، شناسایی بهترین مشتریان، شناسایی رقباومحصولاتشان، توسعه محصولات جدید، بنیان نهادن مکانیسم‌های اسکن محیط برای شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت، توسعه استراتژی‌های بازاریابی برای هر یک از محصولات با کمک آمیخته بازاریابی (قیمت، محصول، مکان توزیع، و تبلیغ) و ایجادمزیت رقابتی پایدار.    مزایای استراتژیک سیستم همانگونه که در فوق اشاره شد، بهره وری افزایش می‌یابد. نیروی فروش از زمانشان کارآمدتر و اثربخش‌تر استفاده خواهند نمود. و بدین ترتیب افزایش بهره وری از سه طریق مزیت رقابتی را ایجاد می‌کند: کاهش هزینه‌ها، افزایش فروش، افزایش سهم بازار، مسوولین فروش اطلاعات خود را با تناوب بیشتری ارسال می‌کنند. و بدین ترتیب زمان پاسخگویی مدیریت فروش کاهش می‌یابد، اگر از این سیستم‌ها به خوبی استفاده شود، رضایت مشتری افزایش می‌یابد. معایب سیستم کارکردن با این سیستم‌ها دشوار است، نیازمند نگهداری مداوم، به روزرسانی اطلاعات و ارتقاء سیستم هستند، پرهزینه بودن، مجمتع سازی این سیستم‌ها با سیستم‌های اطلاعات مدیریت دشوار است

تگ: جستجوی مدیریت فروش| مدیر.بیز


جهت مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

مدیریت فروش| مدیر.بیز