چرا مشتریان پس از عاشق شدن به برند شما، به آن بیشتر وفادار می شوند؟| مدیر.بیز

بسیاری از مردم از یک مارک مخصوص عطر یا ادکلن برای مدت زیادی استفاده می کنند و دوست ندارند آن را تغییر دهند. خیلی وقت ها برای شما هم پیش می آید که مارک همیشگی تان را تغییر می دهید و یا بنا به پیشنهاد دوستان، از برندی دیگر استفاده می کنید. نتیجه از قبل مشخص است. عموما امتحان کردن یک مارک جدید بر روی شما تاثیر بدی می گذارد و اندک تمایلتان را برای امتحان مارک جدید در شما کور می کند. حال اگر این تغییر در خصوص تغییر برند دئودرانت یا خمیر ریش باشد، شاید شما تغییری در رویه چندین و چند ساله تان بدهید ولی اگر این پیشنهاد در خصوص برند کفشتان باشد، شاید هرگز حتی به آن اعتنا نکنید. زمانی که یک مصرف کننده که در رابطه عمیقی با یک برند قرار دارد، پس از استفاده از محصولات آن برند برای مدت طولانی به گونه ای به برند متصل می شود که حتی شاید شخصیت خود را در استفاده از آن برند بداند. به همین علت ممکن است برای خرید های بعدی پول بیشتری را حاضر باشند بپردازند و به طور متداولی از آن استفاده کنند. به طور سنتی ایده بازاریابی بر این روال است که تمایزات و تفاوت های برند خود را با سایر رقبا بیان کرده و سعی کنبد بر روی آن ها تمرکز کنید. که بر اساس آن ها بتوانید مردم را به سمت برندتان بکشانید. اما چیزی که مردم را به سمت شما می کشاند، یافتن نقاط قوت رقبا و سعی بر ایجاد مزیت رقابتی به واسطه آن ها در بین رقبایتان است. تحقیقات جینو نشان می دهد که به عنوان مثال پپسی نباید سعی کند تا مشتریان کوکا کولا را از این برند دور کند، بلکه باید سعی کند تا با خلق ارزش در برند خود، مشتریان کنونی اش را حفظ کند و در راستای جذب مشتریان جدید تلاش نماید. تحقیقات جینو بر روی روابط بین انسانی نشان گر روابطی است که بین هر فرد با کسانی که دوستش دارد یا با آن ها نقطه مشترکی دارد، رابطه عمیق تری شکل می گیرد. در روابط افراد در استفاده از محصولات یک برند نیز چنین حالتی وجود دارد به گونه ای که آن ها می توانند با توجه به ویژگی های محصولاتتان عاشق شما شوند.

تگ: جستجوی چرا مشتریان پس از عاشق شدن به برند شما، به آن بیشتر وفادار می شوند؟| مدیر.بیز