داستان برند: 4 راه رسیدن صحیح به آن| مدیر.بیز

بگذارید در ابتدا در خصوص داستان لغات صحبت کنیم. چیزی که در محیط کسب و کار برای بسیاری از افراد پیچیده است.اما داستان گویی به شکلی که در فضای کسب و کار وجود دارد فقط در مورد داستان پری نیست و مباحث پیچیده تری را شامل می شود. در واقع این داستان در خصوص این است که کالا یا خدمات شما چگونه در بازار رقابت جهانی حاضر است. درباره این است که شما چه کسی هستید و چه کاری را برای دیگران انجام می دهید، چه ارزشی برای دیگران خلق کرده اید و چگونه مشکلات آن ها را حل می نمایید و به نیاز آن ها پاسخ می دهید. داستان فوری و فوتی برند به مخاطبین شما راه های ارتباطی با شما را می دهد و هم چنین راه هایی که توسط آن ها افراد به هم متصل می شوند و یا چگونه با برند شما مواجه خواهند شد.به این وسیله محتوای تولید شده توسط شما تنها داستان نیست در واقع بیان می کند که چه چیزی درست است و به نحو بهینه به شما نشان می دهد که برندتان چگونه در ذهن مخاطبین نقش بسته است. حال این که شما می خواهید چگونه  داستانتان را تعریف کنید؟ این مطلب را چگونه برای مخاطبینتان بازگو خواهید کرد؟ داستانتان باید ویژگی های زیر را داشته باشد: واقعی بودن:شالوده هر آنچه می سازید باید واقعی باشد. محتوای بازاریابیتان باید برای مردم واقعی و در موقعیت های واقعی برای احساسات و اتفاقات منحصر به فرد باشد. باید تا جایی که می شود بیانگر واقعیت باشد نه آن که واقعیت را تعریف کند. برای مردم بودن:حتی اگر شرکت شما در فضای کسب و کار B2B است، باید به این نکته بیندیشید که محصولاتتان تا چه میزانی می تواند بر روی زندگی افراد تاثیر بگذارد. برای این که بدانید وقتی دارید به مردم فکر می کنید، از این قانون باید پیروی کنید:به حد کافی مجزا باشید تا بتوان شما را تشخیص داد و به حد کافی جهانی باشید که همه به شما ربط داشته باشند. اصیل بودن:داستان شما باید یک ایده نو را پرورش دهد مثلا این که چه چیزی در مورد شما ممکن است جذابیت ایجاد کند؟ یا چرا شما مهم هستید؟ بر حسب نیاز مشتری بودن:با مطالعه داستان برند های مختلف ممکن است به این نتیجه دست یابید که آن ها محصولشان را بد تولید کردند و یا برای مخاطبینشان خسته کننده شده اند. بنا به نظر یک نویسنده معلم به نام دان ماری، مخاطب کتاب را ورق نمی زند نه برای اینکه که می خواهد تحسینتان کند بلکه به دنبال جذابیت می گردد. در بازاریابی دنیای کنونی باید از هر ابزاری که دارید برای سرگرم کردن مشتری و جلب توجه او استفاده نمایید.

تگ: جستجوی داستان برند: 4 راه رسیدن صحیح به آن| مدیر.بیز


جهت مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

داستان برند: 4 راه رسیدن صحیح به آن| مدیر.بیز