6 ترفند برای ایجاد وفاداری در مشتری| مدیر.بیز

گرایش به سمت فروش‌های جدید یا رفتن سراغ مشتریان بزرگ‌تر همیشه وسوسه‌کننده است. اما برای کامیابی و پیشرفت کسب‌وکار باید به مشتریان موجود - فارغ از اینکه چقدر کوچک هستند- بیشتر توجه کرد. راز کامیابی در کسب‌وکار تکرار و پیگیری موثر امور مشتریان است. پیگیری اثربخش بلافاصله بعد از فروش شروع می‌شود. همان زمانی که با مشتری تماس می‌گیرید تا از او تشکر کنید و رضایت وی از کالا یا خدمتی را که ارائه کرده‌اید جویا شوید.   علاوه بر این، روش‌هایی که در پی می‌آیند باعث می‌شوند که کسب‌وکار شما در ذهن مشتریان محفوظ بماند:     به مشتریان اطلاع دهید که چه کاری می‌توانید برایشان انجام دهید. این اطلاع رسانی می‌تواند در قالب ارسال خبرنامه برای مشتریان یا به روش‌های غیر رسمی‌تر، مانند تماس تلفنی با آنها انجام شود. فارغ از اینکه چه روشی را بکار می‌گیرید، حتما باید به‌گونه‌ای که جلب توجه کند، خدمات ارزنده‌ای را که ارائه می‌دهید، خاطر نشان کنید. اگر دقیقا نگویید که قادر به انجام چه کارهایی هستید احتمال دارد که آنها متوجه توانایی‌های شما نشوند. احتیاجی به خودستایی و تعریف‌های طولانی ندارید، کافی است با مشتری تماس بگیرید و به اطلاع او برسانید که دیگر نیازی نیست نگران کاغذبازی‌های اداری، استخدام وکیل، یا پیگیری وضعیت حمل کالا باشد یا (هر کار دیگری که آنها مجبور نیستند خودشان انجام دهند)   به بهانه‌های مختلف شخصا برای مشتریان تان یادداشت‌های دستنویس ارسال کنید. به طور مثال به عنوان یک ارائه‌کننده خدمات مسافرتی برای مشتری خود بنویسید «امروز پشت میز کارم ناگهان نام شما به ذهنم آمد.آیا هنوز هم سفرهای هوایی طولانی مدت می‌روید؟ اگر برای تعطیلات آینده به خدمات ما نیاز داشتید حتما مرا مطلع کنید. هر لحظه که بفرمایید با آخرین و بهترین پیشنهاد‌ها در خدمت شما خواهم بود.» یا اگر به مراسمی که یک مشتری قدیمی برگزار کرده رفتید بعد از آن یادداشتی با این مضون ارسال کنید: «ملاقات شما در میهمانی جشن آخر سال بسیار عالی بود. در آغاز سال جدید برای دعوت به ناهار با شما تماس خواهم گرفت.»   ارتباطات رودررو را حفظ کنید. ساده‌ترین روش‌های محاوره، ارسال پیام صوتی و ایمیل هستند، اما این روش‌ها ارتباطات شخصی را زایل می‌کنند. روی این‌گونه ارتباطات مجازی به عنوان یک پیگیری موثر حساب زیادی باز نکنید. اگر افراد مورد نظرتان همیشه در دسترس نیستند برایشان پیام بگذارید و بگویید که می‌خواهید با آنها رودررو صحبت کنید یا زمان‌هایی را تعیین کنید تا به دفتر کارشان بروید.   مناسبت‌های خاص را به خاطر داشته باشید. در مناسبت‌هایی مانند سالروز تولد، ازدواج، مناسبت‌های ملی و مذهبی برای مشتریان‌تان کارت‌های تبریکی که نام آنها رویش درج شده باشد، ارسال کنید. ارسال هدیه هم ابزاری خارق‌العاده برای استمرار دادن به رابطه با مشتریان است. احتیاجی نیست که برای نشان دادن توجه به مشتریان مبالغ کلانی را برای هدایای گران قیمت صرف کنید، از خلاقیت‌تان بهره ببرید و هدایای جذاب و ارزان قیمتی را انتخاب کنید که با شغل شما یا کالایی که اخیرا مشتری شما خریداری کرده تناسب داشته باشد.   اطلاعات‌تان را منتشر کنید. اگر مقاله‌ای خواندید، کتاب جدیدی را مطالعه کردید یا خبری درباره سازمانی خاص شنیدید که ممکن است برای برخی از مشتریان‌تان جذاب باشد آن را در قالب یک یادداشت برایشان ارسال یا با تماس تلفنی آنها را مطلع کنید.   تماس‌های غیررسمی با مشتریان را سرمایه‌گذاری برای توسعه کسب‌وکار تلقی کنید. اغلب وقتی با مشتریان صحبت می‌کنید یا به ملاقات آنها می‌روید متوجه می‌شوید که در صحبت‌هایی که ظاهرا خارج از موضوع کار است نیز مواردی را بیان می‌کنند که می‌تواند شما را به سمت یک معامله جدید هدایت کند. با توجه به کارهایی که مشتریان موجود می‌توانند برای شما انجام دهند دلیلی وجود ندارد که تماس مستمرتان با آنها را ادامه ندهید. قدرت ابتکار خود را به کار بگیرید و ایده‌های فراوان دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا روابط پایدار خود با مشتریان را توسعه دهید، پیدا کنید.

تگ: جستجوی 6 ترفند برای ایجاد وفاداری در مشتری| مدیر.بیز


جهت مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

6 ترفند برای ایجاد وفاداری در مشتری| مدیر.بیز

مطالب برتر

  • طراحی وب سایت موسیقی شرکت کارا

    وبسایتی برای قراردادن موزیک برای دانلود با گروهبندی های مختلف و با امکانات متعدد برای نمایش تبلیغات تصویری و بنر ها و متنی و... تا بحال سایتهای...

  • مشاوره و وکالت حقوقی و کیفری

    ارائه خدمات حقوقی، وکالت، مشاوره، داوری، قراردادهای حقوقی و... مشاهده آگهی: مشاوره و وکالت حقوقی و کیفری

  • مشمع کانتینری ، پارچه برزنت کانتینری

    تولید انواع برزنت ، مشمع کانتینری ، چادر ترانزیتی ، برزنت شمعی ، برزنت پلی استر مشاهده آگهی: مشمع کانتینری ، پارچه برزنت کانتینری

  • انجام آنالیز پایان نامه

    تحلیل پایان نامه ارشد آنالیز پایان نامه مشاوره پایان نامه دکتری آنالیز پایان نامه تحلیل آماری آنالیز پایان نامه انجام پایان نامه ارشد آنالیز پایان...

  • اورینگ وایتون – اورینگ وایتون 75 – اورینگ وایتون متری

    شرکت اندیشه داران صنعت تولیدکننده قطعات لاستیکی و پلیمری تولید انواع اورینگ های مداربسته و اورینگ های متری برای صنایع مختلف می باشد. مشاهده آگهی:...

  • مشاوره پایان نامه مدیریت ساخت شهرکرد

    مشاوره پایان نامه ارشد مدیریت ساخت شهرکرد مشاوره پایان نامه دکتری مدیریت ساخت شهرکرد انجام پایان نامه ارشد مدیریت ساخت شهرکرد انجام پایان نامه...

  • انجام پروژه psi

    مشاوره پایان نامه ارشد psi مشاوره پایان نامه دکتری psi انجام پایان نامه ارشد psi انجام پایان نامه دکتری psi مشاهده آگهی: انجام پروژه psi

  • چتر رستوران ، چتر الاچیق ، قیمت چتر و سایبان

    چتر رستوران ، چتر الاچیق ، قیمت چتر و سایبان مشاهده آگهی: چتر رستوران ، چتر الاچیق ، قیمت چتر و سایبان

  • مشاوره پایان نامه مدیریت دانش

    تحلیل پایان نامه ارشد مدیریت دانش مشاوره پایان نامه دکتری مدیریت دانش تحلیل آماری پایان نامه مدیریت دانش انجام پایان نامه ارشد مدیریت دانش مشاهده...

  • رهن کامل 16متر تجاری در مجتمع آسمان 1

    رهن کامل 16متر تجاری خیابان 17شهریور - مجتمع آسمان 1 طبقه همکف لاین B4 دهنه 5.5متر - عمق 3.20 رهن کامل 350م مشاهده آگهی: رهن کامل 16متر تجاری در...