پاسخگویی به مشتری| مدیر.بیز

مشتریان غیر از «بله» یا «نه» چیزهای دیگری هم می‌گویند. برای بسیاری از فروشندگان چگونگی برخورد با جمله کوتاه می‌خواهم درباره آن فکر کنم از همه دشوارتر است. این جمله در اساس مثبت است، اما اگر در برابر آن عقب‌نشینی نمایید ممکن است هرگز دوباره با آن مشتری صحبت نکنید. منظور بعضی از مشتریان که این جمله را می‌گویند نه است. شما باید بدانید که باید از این جمله معنی ظاهری را درک کنید یا نه. بنابراین پاسخ بهتر چیست؟ غالبا بسیار مشکل است که دلیلی بیابیم که چرا مشتری نباید درباره آن فکر کند ( مگر آن‌که شما بتوانید دلیلی قطعی برای تصمیم‌گیری فوری ارائه کنید). بنابرین بهترین راه پذیرفتن است، و نه فقط پذیرفتن بلکه تشویق مشتری به فکر کردن درباره آن است. به او بگویید که این تصمیم مهمی است، بگویید که نباید به آسانی تصمیم‌گیری کند و عجله نماید، و این که باید مطمئن باشد؛ به هر صورتی که آن را بیان می‌کنید باید به روشنی نشان دهد که شما موافق فکر کردن درباره آن هستید. اما بعد بپرسید که چرا او هنوز هم باید فکر کند، یا این‌که چه بخشهایی از تصمیم هنوز احتیاج به بررسی بیشتر دارند. غالبا در اینجا نکته‌ای عرضه می‌شود، گیر خاصی در کار وجود دارد، چیزی در مجموعه که به خوبی بقیه اجزاء نیست، یا در زمینه‌ای از کار نیاز به اطلاعات بیشتر به‌چشم می‌خورد. آن‌گاه شما می‌توانید بکوشید تا توجه را به مذاکره بیشتر معطوف سازید: *می‌خواهم در باره آن فکر کنم *البته،این تصمیم بزرگی است، شما باید مطمئن باشید *درست است *شما باید مطمئن شوید که از هر نظر درست است، آیا هیچ جنبه خاصی وجود دارد که شما می‌خواهید به ویژه در باره آن فکر کنید؟ *خوب، فکر می‌کنم که زمان نصب بیش از همه نگران می‌کند چون حتما بر کار جاری ما اثر می‌گذارد *تا حدی درست است، اما می‌توانیم مشکل را رفع کنیم، شاید من به اندازه کافی توضیح ندادم که چگونه با این موضوع برخورد خواهیم کرد؛ آیا می‌توانیم قبل از پایان گفتگو یک بار دیگر آن را توضیح دهیم؟ * بسیار خوب، من می‌خواهم تمام موضوع را بطور واضح بفهمم اکنون جلسه دوباره جریان می‌یابد و دلیلی وجود ندارد که به سمت پایین دیگری حرکت نکند (در چنین شرایطی استفاده از روش اعتراض نهایی درست خواهد بود) که بدون درخواست برای فکر کردن بیشتر به توافق برسد. این عبارت معمولا نشانه‌ای از آن است که چیزی و شاید چند چیز -که در این حالت شما ممکن است بتوانید از مشتری بخواهید که آنها را برای شما فهرست کند و بعد پیشنهاد بحث بیشتر را مطرح نمایید- هنوز ناروشن و حل‌نشده باقی مانده است. لیکن در اینجا راه دیگری هم وجود دارد. ممکن است مشتری فرصت بیشتری بخواهد که فکر کند، نه به این دلیل که برای فکر کردن زمان لازم است بلکه به دلیل دیگری که برایش مطرح است. دو دلیل که بیش از همه محتمل هستند یکی نیاز به مشورت با شخص دیگری در سازمان (احتمالا تصمیم‌گیرنده واقعی) است و دومی این که شاید رقیبی وجود دارد و جلسه‌ای به منظور مقایسه با آنان ترتیب داده شده است. این احتمالات، یا موارد دیگر، را می‌توان با پرسشهای دقیق فهمید. در چنین حالتی نقشه شما برای نهایی کردن کار ممکن است تغییر یابد؛ شاید اولین گام، تلاش برای تشکیل جلسه‌ای با همکار آنها باشد. گاهی آنان از کمک گرفتن برای هرگونه اقناع داخل سازمانی که ممکن است لازم شود استقبال می کنند، یا آنکه سعی شود شما هم بعد از جلسه با رقیب دوباره درباره پیشنهاد خود صحبت کنید. باز هم مشاهده می‌شود که هر‌چه اطلاعاتی که در هر مرحله کسب می‌کنید بهتر باشد، موقعیت شما برای پیشبرد کار بهتر خواهد بود. چنین روشهایی شکست‌ناپذیر نیستند اما اگر احتمال موفقیت شما را حتی اندکی افزایش دهند، ارزش دنبال کردن را دارند.

تگ: جستجوی پاسخگویی به مشتری| مدیر.بیز


جهت مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

پاسخگویی به مشتری| مدیر.بیز

مطالب برتر

  • کمد بایگانی، کمد پرسنلی ،باشگاهی، کارگری

    مرتب و منظم نگه‌داشتن محیط‌های اداری می‌تواند در افزایش میزان بهره‌وری و موفقیت کسب و کارها نقش بسیار مهمی داشته باشد. رسیدن به این هدف نیاز به...

  • اسپلیت ال جی 24000

    ال جی الکترونیک کره ای جزو معتبر ترین کمپانی های ساخت دستگاه های تهویه مطبوع در جهان است مشاهده آگهی: اسپلیت ال جی 24000

  • تحلیل پایان نامه صنایع زنجان

    پایان نامه صنایع زنجان مشاوره پایان نامه ارشد صنایع زنجان مشاوره پایان نامه دکتری صنایع زنجان انجام پایان نامه ارشد صنایع زنجان انجام پایان نامه...

  • تحلیل پایان نامه عمران زنجان

    مشاوره پایان نامه ارشد عمران زنجان مشاوره پایان نامه دکتری عمران زنجان انجام پایان نامه ارشد عمران زنجان انجام پایان نامه دکتری عمران زنجان مشاهده...

  • کمد بایگانی، کمد کارگری، کمد باشگاهی، فایل فلزی

    کمد2درب ، کارگری، باشگاهی، پرسنلی، باورق50، 60، 70، 90 کمد3درب ، کارگری، باشگاهی، پرسنلی، باورق50، 60، 70، 90 مشاهده آگهی: کمد بایگانی، کمد...

  • برای برند خود کلیپ ویژه داشته باشید

    ساخت کلیپ تبلیغاتی و عکاسی صنعتی با قیمت ویژه مخصوص استارت آپ ها مشاهده آگهی: برای برند خود کلیپ ویژه داشته باشید

  • طراحی وب سایت موسیقی شرکت کارا

    وبسایتی برای قراردادن موزیک برای دانلود با گروهبندی های مختلف و با امکانات متعدد برای نمایش تبلیغات تصویری و بنر ها و متنی و... تا بحال سایتهای...

  • ساخت دریاچه مصنوعی در لواسان

    مهمترین خاصیتی که گیاهان آبزی در برکه ها دارند تولید اکسیژن و افزایش رطوبت هواست مشاهده آگهی: ساخت دریاچه مصنوعی در لواسان

  • مشاوره و وکالت حقوقی و کیفری

    ارائه خدمات حقوقی، وکالت، مشاوره، داوری، قراردادهای حقوقی و... مشاهده آگهی: مشاوره و وکالت حقوقی و کیفری

  • آببندی استخر در لواسان

    آب بندی سرویس های بهداشتی و همچنین آب بندی استخر ها بسیار حائز اهمیت است و باید به عنوان یکی از بخش های اصلی در این پروژه ها مورد نظر قرار بگیرند....