فرهنگ سازی به روش کمپین تبلیغاتی| مدیر.بیز

برای فرهنگ‌سازی با استفاده از ابزار تبلیغاتی روش‌های گوناگونی وجود دارد. نشان دادن مزایای یک سبک و مقایسه آن با معایب شیوه فعلی یکی از این روش‌هاست. در این روش، به مخاطبان نشان داده می‌شود که رفتار کنونی چه سختی‌هایی را برای دیگران ایجاد می‌کند و در نقطه مقابل نشان داده می‌شود که تغییر رفتار فعلی به رفتار مطلوب چه منافعی برای خود فرد و دیگران می‌تواند فراهم آورد. در این شیوه تلاش می‌شود با مقایسه شرایط فعلی با شرایط مطلوب، حس نیاز را تحریک کرد و تمایل به تغییر رفتار را افزایش داد. در هر فرهنگی برای تبیین مفاهیم، ارزش‌ها و هنجارها، از نمادهایی استفاده می‌شود. نکته مهم این است که ممکن است یک نماد در دو فرهنگ مختلف معنای کاملا متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال خوک در فرهنگ غربی نماد پول و ثروت است. در این فرهنگ قلک که وسیله‌ای برای پس‌انداز ثروت است به شکل خوک ساخته می‌شود اما همین حیوان در فرهنگ اسلامی نماد نجاست و کثافت است. بنابراین نمی‌توان در فرهنگ اسلامی از نماد خوک همان استفاده‌ای را کرد که در غرب می‌شود. بنابراین در یک کمپین جهانی باید به تعابیری که فرهنگ‌های مختلف از یک نماد دارند توجه ویژه داشت و تلاش کرد از نمادهایی استفاده شود که تعبیر مشابه از آن وجود دارد. عنصر کلیدی تبلیغات پارتیزانی استفاده از روش‌های خلاقانه و بدیع و شکستن ساختارهای گذشته است. علت استفاده از تبلیغات پارتیزانی دو نکته است: اول تأثیرگذاری خوب این روش که به خاطر جلب توجه حداکثری مخاطب صورت می‌گیرد و دوم هزینه بسیار کم این روش در قیاس با روش‌های معمول تبلیغاتی. چندی پیش رسانه‌ها از حرکت افرادی با لباس گورخر در برخی از خیابان‌های شهرهای مختلف کشور خبر دادند که به صورت نمادین به آموزش شهروندان برای عبور از خط عابر پیاده می‌پرداختند. در واقع این افراد با این لباس نمادین کنار خط عابر پیاده می‌ایستادند و مردم را برای عبور از خط تشویق می‌کردند. حرکت این افراد به گفته رسانه‌ها در راستای کمپینی جهانی تعریف شده است؛ کمپینی که علاوه بر ایران در نقاط مختلف جهان نیز اجرایی شده است. اعضای اجرا‌کننده این کمپین لباس عروسکی گورخر را به خاطر شباهتی که با خط عابر پیاده دارد، انتخاب و به تن کرده‌اند یعنی به‌نوعی با شبیه‌سازی می‌خواهند پیام تبلیغاتی را راحت‌تر به مخاطبان گسترده خود برسانند. برای سنجش اثربخشی یک کمپین باید هدف ارتباطی آن کمپین را مشخص کرد. چنانچه هدف این کمپین افزایش عبور عابران پیاده از خطوط عابر پیاده باشد سنجش اثربخشی آن کار دشواری نیست. کافی است در یک منطقه مشخص به عنوان نمونه یک چهارراه یا خیابانی مشخص، میزان رعایت قوانین و مقررات را قبل و بعد از اجرای این کمپین مشخص کرد. چنانچه آمار رعایت قوانین بعد از اجرای این کمپین افزایش یافته باشد می‌توان نتیجه گرفت این کمپین موفق بوده است. البته با این فرض که تأثیر سایر برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی را در این خصوص ثابت بدانیم. چنانچه در مقطع زمانی مشخص صرفا این کمپین اجرا شده باشد و در این زمان حجم برنامه‌های آموزشی رسانه‌های عمومی و مقررات بازدارنده نهادهای دیگر تغییر قابل توجهی نداشته باشد، می‌توان تغییر رفتار صورت گرفته را به تأثیر این کمپین پیوند زد و در این شرایط نتیجه‌گیری درخصوص میزان اثربخشی این کمپین دقیق‌تر خواهد شد.

تگ: جستجوی فرهنگ سازی به روش کمپین تبلیغاتی| مدیر.بیز


جهت مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

فرهنگ سازی به روش کمپین تبلیغاتی| مدیر.بیز

مطالب برتر

  • کمد بایگانی، کمد پرسنلی ،باشگاهی، کارگری

    مرتب و منظم نگه‌داشتن محیط‌های اداری می‌تواند در افزایش میزان بهره‌وری و موفقیت کسب و کارها نقش بسیار مهمی داشته باشد. رسیدن به این هدف نیاز به...

  • اسپلیت ال جی 24000

    ال جی الکترونیک کره ای جزو معتبر ترین کمپانی های ساخت دستگاه های تهویه مطبوع در جهان است مشاهده آگهی: اسپلیت ال جی 24000

  • تحلیل پایان نامه صنایع زنجان

    پایان نامه صنایع زنجان مشاوره پایان نامه ارشد صنایع زنجان مشاوره پایان نامه دکتری صنایع زنجان انجام پایان نامه ارشد صنایع زنجان انجام پایان نامه...

  • تحلیل پایان نامه عمران زنجان

    مشاوره پایان نامه ارشد عمران زنجان مشاوره پایان نامه دکتری عمران زنجان انجام پایان نامه ارشد عمران زنجان انجام پایان نامه دکتری عمران زنجان مشاهده...

  • کمد بایگانی، کمد کارگری، کمد باشگاهی، فایل فلزی

    کمد2درب ، کارگری، باشگاهی، پرسنلی، باورق50، 60، 70، 90 کمد3درب ، کارگری، باشگاهی، پرسنلی، باورق50، 60، 70، 90 مشاهده آگهی: کمد بایگانی، کمد...

  • برای برند خود کلیپ ویژه داشته باشید

    ساخت کلیپ تبلیغاتی و عکاسی صنعتی با قیمت ویژه مخصوص استارت آپ ها مشاهده آگهی: برای برند خود کلیپ ویژه داشته باشید

  • طراحی وب سایت موسیقی شرکت کارا

    وبسایتی برای قراردادن موزیک برای دانلود با گروهبندی های مختلف و با امکانات متعدد برای نمایش تبلیغات تصویری و بنر ها و متنی و... تا بحال سایتهای...

  • ساخت دریاچه مصنوعی در لواسان

    مهمترین خاصیتی که گیاهان آبزی در برکه ها دارند تولید اکسیژن و افزایش رطوبت هواست مشاهده آگهی: ساخت دریاچه مصنوعی در لواسان

  • مشاوره و وکالت حقوقی و کیفری

    ارائه خدمات حقوقی، وکالت، مشاوره، داوری، قراردادهای حقوقی و... مشاهده آگهی: مشاوره و وکالت حقوقی و کیفری

  • آببندی استخر در لواسان

    آب بندی سرویس های بهداشتی و همچنین آب بندی استخر ها بسیار حائز اهمیت است و باید به عنوان یکی از بخش های اصلی در این پروژه ها مورد نظر قرار بگیرند....