تراکت این روزها ابزاری برای چسباندن در کف پیاده رو !| مدیر.بیز

بازاریابی و تبلیغات روی تراکت باید به گونه‌ای باشد که در همان نگاه اول توجه شما را به خود جلب کند و ارزش خوانده شدن داشته باشد. هر روز که از خیابان و مراکز تجاری عبور می‌کنیم، افرادی را کنار خیابان می‌بینیم که مشغول پخش تراکت هستند. بعضی آن را گرفته و نیم نگاهی می‌اندازند، بعضی دیگر بی‌تفاوت از کنار آنها رد می‌شوند. تا به حال به کاغذ‌های تبلیغاتی که در خیابان ریخته شده است دقت کرده‌اید؟ اگر این کاغذها تبلیغات شما باشد و از اینکه ببینید هزینه‌ای که برای این تبلیغات کرده‌اید، کف خیابان ریخته است مطمئنا حال خوشی پیدا نخواهید کرد، همچنین مطمئنا تبلیغات سنتی در برخی موارد به زیبایی چهره شهر آسیب می‌زند و ممکن است وجهه نام تجاری شما نیز در این میان خدشه‌دار شود! با این حال بعضی کارشناسان اعتقاد دارند اثربخشی این نوع بازاریابی اگر درست انجام شود، از دیگر روش‌ها همچون تبلیغات روی بیلبورد موثرتر است. چون با این روش تبلیغ محصول مستقیم به دست مخاطب می‌رسد و مانند بیلبوردی نیست که در اتوبان و بزرگراه عده محدودی آن را دیده و بعضی هم به دلیل سرعت بالای حرکت، قادر به دقت در جزئیات آن نباشند؛ مگر در مواقع خاص که طراحی فوق‌العاده خیره‌کننده‌ای داشته باشد. مزایای استفاده از تراکت بازاریابی و تبلیغات روی تراکت باید به گونه‌ای باشد که در همان نگاه اول توجه شما را به خود جلب کند و ارزش خوانده شدن داشته باشد. بسیاری از افراد بعد از دریافت تبلیغات کاغذی آن را درون کیف خود می‌گذارند که بعدا مطالعه کنند! اما این بعدا خیلی وقت‌ها اصلا وجود نخواهد داشت. این به معنای هدر دادن هزینه تبلیغات شما است و نشان می‌دهد تمام تلاش شما برای جذب مخاطب بیهوده بوده است. از ویژگی‌های تراکت‌های موفق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تراکت یکی از ارزان‌ترین شکل‌های تبلیغات است؛ به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند؛ به دلیل توزیع مستقیم آن، طیف گسترده‌ای از افراد جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند؛ قابل حمل بوده و می‌توان آن را در فرصت‌های مناسب، مطالعه و بررسی کرد و در آن می‌توانیم اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری نسبت به پوستر در مورد هدفمان به مخاطب ارائه دهیم. بایدهای یک تراکت خوب هنگام طراحی تراکت یقینا بدانید چه چیزی را می‌خواهید به مخاطبان خود انتقال دهید. کاملا مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کنید تا بتوانید مخاطب خود را به موضوعات تراکت آگاه کنید. ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرار باشد تا نخستین نگاه مخاطب به تراکت، او را وادار به پیگیری و جهت‌پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند. نکات لازم برای طراحی تراکت نکته‌ی مهم در طراحی تراکت‌های تبلیغاتی این است که طراحی گیرا داشته باشد و مطالب به‌گونه‌ای خلاصه در آن چیده شده باشد که چشم بیننده را خسته نکند. در طراحی باید سعی شود مطالب مهم، بزرگ‌تر باشد و بهتر است این مطالب به گونه‌ای باشد که بیننده را جلب کند و بیننده مشتاق شود که آن را بخواند. استفاده از رنگ‌های هم‌خانواده و ترکیب رنگ‌ها در طراحی بسار مهم است. کیفیت طراحی، نوع کاغذ و نوع چاپ تراکت نقش موثری در جذابیت و گیرایی تراکت در دید مخاطبان شما دارد. غالبا بر صفحه‌ی تراکت عناوینی مانند نام واحد یا مرکز مورد نظر و معرفی فعالیت‌ها و امتیازات (نخستین تولیدکننده، تنها موسسه یا استاندارد و ایزوهای رایج و ... )، شرایط مرتبط با اعلام تراکت ( به مناسبت روز افتتاح نمایشگاه، یک گالری و ...)، زمان، نشانی، تلفن، فکس و ایمیل درج و در قسمت پشت صفحه، توضیحات لازم ذکر می‌شود. نویسنده: هدی رضایی

تگ: جستجوی تراکت این روزها ابزاری برای چسباندن در کف پیاده رو !| مدیر.بیز


جهت مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

تراکت این روزها ابزاری برای چسباندن در کف پیاده رو !| مدیر.بیز